„Storie Alfa Romeo“, třetí část: bezkonkurenční model 6C 2500 SS "Villa d’Este”.

Syntéza elegance, výkonu a prestiže.

Symbol celé éry

Když se na jaře roku 1949 objevil v parku Villa d'Este v italském Cernobbiu model 6C 2500 s karoserií Touring, každému bylo jasné, že hlavní cenu soutěže elegance si odnese právě tento vůz. Jeho originalita a jedinečné tvary byly vskutku ohromující a bylo tak celkem logické, že jeho původní označení doplnil název proslulé soutěže elegance.

Model 6C 2500 Villa d’Este nebyl ale pouze vrcholem krásy. Byl také vrcholným dílem řemeslné, zakázkové výroby automobilů a současně obratem k modernějším výrobním procesům.

 

Model 6C 2500 SS Coupé Villa d’Este

V případě modelu Villa d’Este můžeme hovořit o dokonalém mistrovském díle automobilismu. Model 6C 2500 SS „Villa d'Este“ byl jedním z posledních modelů Alfy Romeo postavených na rámové konstrukci. Vyrobeno bylo pouze 36 exemplářů, z nichž každý byl opatřen zakázkovou karoserií sledující přání svého majitele. Na rozdíl od modelu 6C 2500 SS Coupé se karoserie Bianchiho Anderloniho a jeho karosárny Touring vyznačovala zcela přepracovanou přídí se čtyřmi světlomety a dvojicí podlouhlých vstupních otvorů. Blatníky byly integrované v bocích karoserie, avšak jasně definované. Více skloněné čelní okno bylo v podélné ose rozdělené. Zadní část byla nízká a výrazná s dvojicí malých kulatých světel. Vzniklo doslova mistrovské dílo 20. století.

V roce 1949 získal vůz v soutěži elegance ve Villa d’Este cenu „Grand Prix Referendum“, kterou vozům uděluje publikum. Vůz tak přijal do svého názvu i jméno soutěže.