The Alfa Romeo innovation and technology
  • LA MECCANICA DELLE EMOZIONI
  • NOVÁ ÉRA
  • NOVÝ ZAČÁTEK
  • REVOLUČNÍ PLATFORMA
  • SRDCE S NEKOMPROMISNÍ TECHNOLOGIÍ
  • V PODRUČÍ SUPERMOZKU
  • JEDINEČNÝ ZÁŽITEKZA VOLANTEM
  • VÝJIMEČNÁ OVLADATELNOST
  • CESTA K LEHKOSTI
  • AERODYNAMIKA
  • DŮKLADNÝ VÝBĚR

LA MECCANICA DELLE EMOZIONI

Nejdůležitějším aspektem pravé Alfy Romeo jsou emoce. V tom spočívá pravý význam hesla “La Meccanica delle Emozioni”: probudit v řidiči intenzivní radost z jízdy. Její nejmodernější technologie a inovativní konstrukční přístupy usilují o probuzení této vášně. Jde o mnohem více, než jen chladné měření a výpočty: jsou to emoce, pravá láska. Jde o něco iracionálního, fyzického, silného, nečekaného. Je to něco, co stojí za to vyzkoušet na vlastní kůži.

NOVÁ ÉRA

NOVÁ ÉRA

Alfa Romeo je více než jen italská značka s více než stoletou tradicí. Je to odhodlání neustále přicházet s něčím zcela originálním a působivým, zejména pokud jde o inovace či výrobu. Je to oddanost řízení, která nemá obdoby. Dějiny technologického pokroku pokračují: Alfa Romeo při svém 105. výročí vstoupila do nové éry s vozem Giulia Quadrifoglio. Autem, jež nikdo jiný na světě stvořit nedokáže.

NOVÝ ZAČÁTEK

NOVÝ ZAČÁTEK

V roce 2013 Alfa Romeo zformovala jedinečný tým inženýrů, techniků a designerů, přezdívaný “Skunk Works”. Jeho úkolem bylo vrátit značku zpět na výsluní pomocí revolučních inovací. Jejich práce se řidila pouze několika jasnými zásadami: absolutní kreativní svoboda a stoprocentní zapál pro věc. Skunkové začali od píky: vytvořili seznam vlastností, které by měla charakterizovat pravou Alfu Romeo. Nevyrobili auto. S hrdostí vytvořili mistrovské dílo. Jejich elán a inovátorský přístup dal vzniknout Giulii Quadrifoglio během pouhých dvou let. Ryzí DNA Alfy Romeo znovu povstala. Přichází začátek nové kapitoly prodchnuté inovacemi.

REVOLUČNÍ PLATFORMA

REVOLUČNÍ PLATFORMA

Pro návrat k autentickému požitku z jízdy značka zahájila projekt s kódovým jménem Giorgio.
Inženýři Alfy Romeo vytvořili inovativní platformu s pohonem zadních kol a ideálním rozložením hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravou, ulitou ze slitiny ultralehkých materiálů a sestrojené tak, aby podporovala různé typy vozidel. Schéma platformy Giorgio, odlehčené a zároveň pevné, je zásadním faktorem pro dosažení řady rekordních úspěchů v oblastech efektivity a bezpečnosti. Osobitá technologie rovněž umožňuje dosáhnout mimořádné dynamiky jízdy, která na automobilovém trhu nemá obdoby.

SRDCE S NEKOMPROMISNÍ TECHNOLOGIÍ

SRDCE S NEKOMPROMISNÍ TECHNOLOGIÍ

Inovace v oblasti pohonu dovezly značku od jejích počátků až k legendárním výsledkům v závodní oblasti. Největším technologickým klenotem mezi motory značky Alfa Romeo je výjimečný celohliníkový 2.9ℓ V6 90° bi-turbo motor s pohonem 510 k. I přes svůj senzační výkon a točivý moment se vyznačuje extrémně úsporným provozem díky jedinečnému elektronickému systému deaktivace válců. Tato prvotřídní inovace je špičkou na trhu - a zároveň návratem ke slavné minulosti: počátkem 80. let to byli právě inženýři značky Alfa Romeo, kdo přišel s tímto konceptem jako první na světě.

V PODRUČÍ SUPERMOZKU

V PODRUČÍ SUPERMOZKU

Elektronické systémy Alfy Romeo nyní řídí skutečný “mozek”. Řídící systém podvozku (CDC) je modul, který propojuje systém vektorizace točivého momentu, elektronický stabilizátor (ESC), adaptivní odpružení a jedinečný integrovaný brzdový systém. Tato převratná technologie disponuje typem “emoční inteligence” který koordinuje zapojení všech elektronických systémů za účelem dosažení té nejlepší dynamiky výkonu pro zajištění příjemného a intuitivního jízdního zážitku.

JEDINEČNÝ ZÁŽITEKZA VOLANTEM

JEDINEČNÝ ZÁŽITEKZA VOLANTEM

Pocit z řízení Alfy Romeo musí být jedinečný a nezapomenutelný. Právě proto kreativní tým inženýrů vyvinul unikátní schéma odpružení. Přední náprava posledních výtvorů z dílny Alfa Romeo je vybavena lichoběžníkovou nápravou s příčními rameny, která umožní řidiči rychlé a precizní zatáčení s ideální stopou na vozovce a pocitem perfektní kontroly. Zadní náprava je vybavena novým systémem AlfalinkTM, jehož hliníkový víceramenný systém zaručuje nejlepší ovladatelnost, přilnavost, stabilitu a odstínění vibrací.

VÝJIMEČNÁ OVLADATELNOST

VÝJIMEČNÁ OVLADATELNOST ALFA ROMEO

Jednou z nejpokročilejších technologií z pera inženýrů značky Alfa Romeo je vektorizace točivého momentu. Tento systém umožnňuje zadnímu diferenciálu měnit sílu náhonu na každém z kol, což vede k zlepšení trakce a výkonu vozu. Jeho technologie garantuje rychlou odezvu řízení a výbornou stabilitu pneumatik i při vysokých rychlostech či extrémních klimatických podmínkách. Alfa Romeo rovněž představila novou technologii pohonu všech kol Q4, který zaručuje řízení výkonu a trakce vozu v reálném čase. Tato bezpečnostní a sportovní technologie se sama přizpůsobuje stylu jízdy a terénním podmínkám a kombinuje výhody pohonu všech kol s výkonem a efektivitou právé Alfy Romeo.

CESTA K LEHKOSTI

CESTA K LEHKOSTI

Menší hmotnost, více rychlosti – závodnický odkaz Alfy Romeo hrál ve vývoji nových vozidel s platformou Giorgio zásadní roli. Nová řada dosahuje prvotřídního poměru výkon/hmotnost díky širokému užití ultralehkých materiálů jako je uhlíkové vlákno, hliník a plasto-hliníkový kompozit. Z hliníku jsou ulity všechny motory nové řady vozů Alfa Romeo, zatímco pevnost uhlíkových vláken našla své využití při výrobě hnacích hřídelí, dodávaných ve standardní výbavě modelů Stelvio a Giulia. Giulia Quadrifoglio se pak jako první sedan na světě může pochlubit střechou a kapotou z karbonových vláken.

AERODYNAMIKA

AERODYNAMIKA

Od svého vzniku Alfa Romeo vyvíjí inovativní řešení pro ovládnutí automobilových závodů: nepřetržitý výzkum v oblasti aerodynamiky byl klíčem k dosažení excelentního výkonu. Nyní se díky úsilí výkumníků v aerodynamických tunelech stala Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jediným sedanem světa se systémem aktivní aerodynamiky, který zvyšuje přítlak vozu při vysokých rychlostech. Efektivita byla při výzkumu kladena na první místo: díky svému unikátnímu designu dosahuje Giulia Quadrifoglio ve své kategorii rekordně nízkých hodnot součinitele odporu vzduchu Cx (0,32).

DŮKLADNÝ VÝBĚR

DŮKLADNÝ VÝBĚR

Každý nový model Alfa Romeo svou cestu vývojem začíná jako ta nejvýkonnější a nejzávodnější verze – Quadrifoglio. Tato první verze je dále vyvíjena s ohledem na optimální 50:50 rozložení hmotnosti, vybavena podélným hliníkovým motorem, hnací hřídelí z uhlíkových vláken a řadou patentovaných technologických systémů. Důraz je kladem také na excelentní poměr výkon/hmotnost, hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h a nejvyšší dosažitelnou rychlost. V tom spočívá obrovský rozdíl oproti ostatním značkám: zatímco jiní vylepšují běžný vůz, aby z něj udělali vůz výkonný, Alfa Romeo vytváří “auta pro každodenní život” ze supervozů.