FCA na výstavě Milano AutoClassica 2016

FCA na výstavě Milano AutoClassica 2016

Letošní ročník výstavy historických vozidel Milano AutoClassica proběhne ve Fiera Milano Rho, a to od 18. do 20. března. Mezi účastníky nebude chybět ani skupina FCA se značkami Alfa Romeo, Abarth a Fiat, které představí v hale 12 řadu cenných historických modelů a vedle nich i pár nejnovějších produktů.


18. března otevře své brány prestižní výstava historických vozidel Milano AutoClassica. Značky Alfa Romeo, Abarth a Fiat zde samozřejmě nebudou chybět.


Kolekce Alfy Romeo se zaměří na sportovní sedany, tedy koncepci, kterou sama vynalezla a kterou nyní opět obnovila prostřednictvím nové řady Giulia. Návštěvníci milánské výstavy uvidí čtveřici prestižních modelů z muzea Alfy Romeo v Arese, nazývaného jako Stroj času: Alfa Romeo 1900 (1950), Giulia TI Super (1963), Alfetta (1972) a 75 Turbo Evoluzione IMSA (1988). Vedle těchto raritních modelů se bude vyjímat výjimečná Giulia Quadrifoglio, která je demonstrací nového stylu Alfy Romeo a také dokonalým vyjádřením konceptu „meccanica delle emozioni".


Pozornost bude poutat nepochybně i značka Abarth, která se bude prezentovat dvojicí modelů 124: historickým silničním vozem z roku 1975 a rovněž novým fascinujícím spiderem, který byl nedávno uveden na ženevském autosalonu. Vůz navržený pro ryzí potěšení z jízdy se představuje v Itálii vůbec poprvé. Zcela nový model naplňuje potřeby i těch nejnáročnějších řidičů lačnících po nefalšovaném potěšení z jízdy, kterým je k dispozici za cenu 40 000 eur. Nový Abarth 124 spider těží především ze svého výkonu a nezaměnitelné atmosféry. Nabízí pohon zadních kol, důmyslné zavěšení kol a zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.4 MultiAir Turbo o výkonu 170 k, který je spojen s šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou Sequenziale Sportivo s řazením pádly pod volantem. Spojení historie a touhy po technické evoluci je nedílnou součástí DNA značky Abarth, což dokonale vyjadřují i vystavená vozidla a také nová ambiciózní iniciativa Abarth Classiche. Tento projekt se představil v listopadu v turínských dílnách Officine Abarth v Mirafiori a zahrnuje řadu aktivit, počínaje registrem vozidel Abarth a konče službami restaurování historických modelů. Mezi další činnosti bude patřit pořádání výstav, akcí, setkání a závodů.Podle očekávání vzbudil nový program Abarth Classiche velký ohlas a již v počátku své činnosti zaznamenal velký úspěch. Během krátké doby má za sebou řadu certifikací a jeho rezervační seznam se neustále prodlužuje. Soulad mezi současnými a historickými modely, které během své doby zaznamenaly řadu motoristických rekordů, patří mezi tajemství obchodního úspěchu značky Abarth. Více informací naleznete na nových internetových stránkách

http://scorpionship.abarth.com

Členové klubu The Scorpionship získají přístup k řadě zajímavých výhod, propagačním nabídkám a závodním příležitostem a chybět nebudou samozřejmě ani pozvání na setkání příznivců značky Abarth.


Vraťme se ale na milánskou výstavu. Prezentaci skupiny FCA zde doplňuje nový Fiat 124 Spider, který nejen oživuje legendární jméno, ale klasický styl a výkon přináší nové generaci zákazníků. Vůz vzdává hold svému jmenovci, původnímu modelu 124 Spider představenému před téměř 50 lety. Novinka navazuje na svého předchůdce klasickou krásou, avšak v nové perspektivě a bez jakéhokoliv narušení jeho podstaty. Nový Fiat 124 Spider je vybaven spolehlivým zážehovým přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1.4 litru, který využívá technologii MultiAir. Tato pohonná jednotka, která je kombinovaná s šestistupňovou manuální převodovkou poskytuje výkon 140 k a točivý moment 240 Nm.

Ve venkovním výstavním prostoru budou mít návštěvníci unikátní příležitost seznámit se a vyzkoušet modely Alfa Romeo 4C Spider a Abarth 695 Biposto, jako i novou Alfu Romeo Giulietta a mnohonásobně oceněné kupé Alfa Romeo 4C.


Vystavené historické modely z kolekce Alfa Romeo


1900 (1950)

Koncept sportovního sedanu vznikl v pozdním období 50. let a jeho zakladatelem byl právě model 1900. První vůz Alfy Romeo vyráběný kompletně na výrobní lince byl rovněž prvním typem, který byl navržen podle nových trendů automobilového průmyslu, včetně samonosné karoserie a prvního masově vyráběného čtyřválcového motoru.
Mezi nejvýznamnější rysy modelu 1900 patřily dynamické jízdní vlastnosti. Rychlost, ovladatelnost, stabilita a aktivní bezpečnost z něj učinily první výkonný tříprostorový sedan, který poskytoval vlastnosti, jaké byly do té doby vyhrazené pouze skutečným sportovním vozům (s odpovídající karoserií) a automobilům vyšších segmentů. Čistě sportovní výkon v rodinném voze představoval v dané době velmi inovativní koncepci, která se na trhu ujala opravdu skvěle. Model 1900 nasbíral během své existence i řadu vítězství včetně prvního místa v mexickém závodě Carrera Panamericana v roce 1954, jež vedlo ke vzniku proslulého reklamního sloganu: „Rodinný sedan, který vyhrává závody". V polovině 50. let se stal prvním vozem takzvané „Panther" Flying Squad italské státní policie, která modernizovala svůj vozový park prostřednictvím vysoce výkonných vozidel schopných účinně zakročit v boji proti kriminalitě.
Čtyřválcový motor modelu 1900 s dvojicí vačkových hřídelů byl průběžně modifikovaný a jeho zásluhou tento rodinný sedan dosahoval výkonu 115 k a nejvyšší rychlosti 180 km/h.
Model 1900 skončil ve výrobě v roce 1959 po 17 390 vyrobených vozech, které sjely z výrobní linky továrny v Portellu.


Giulia TI Super (1963)

Revoluční a zcela průkopnický sedan Giulia debutoval v roce 1962. Reklamní slogan „Navrženo větrem" byl inspirován vynikajícím koeficientem odporu vzduchu, který dosahoval hodnoty 0,34. Tato hodnota je přitom naprosto konkurenceschopná i na současném trhu. Sportovní sedan Giulia se stal páteří modelové nabídky Alfy Romeo a jeho zvláštností byla výroba ve dvou továrnách, a sice v Portellu a Arese.
Giulia byla prvním masově vyráběným vozem s pětistupňovou převodovkou a jedním z prvních vozidel s oddělenou strukturou karoserie. V případě nárazu si prostor pro posádku udržoval svůj tvar a zajišťoval tak cestujícím větší bezpečnost. Čtyřválcový motor Giulie o objemu 1600 cm3 byl odvozen od jednotky „Millenove" ve smyslu zdvihového objemu i použitých materiálů. Motor s klikovou skříní vyrobenou z hliníku místo slitiny vycházel z motoru Giulie „milletrè" (představený v roce 1954) a byl extrémně důmyslný, výkonný a spolehlivý. Vynikající dynamika a prvky konstrukce Giulie zaznamenaly v různých podobách řadu neuvěřitelných výsledků v závodech. Model Giulia TI Super představený v roce 1963 (výkon 112 k a rychlost 190 km/h) představuje nejvzácnější a nejprestižnější variantu řady Giulia. Pro závody vzniklo pouhých 501 vozidel, většina z nich v bílém odstínu Biancospino a se symbolem čtyřlístku Quadrifoglio na bocích a kapotě. Karoserie byla zjednodušena pro další zvýšení vynikající výkonnosti. Na modelu TI Super se učila celá generace závodních jezdců, kteří do vyšších kategorií postupovali na základě vítězství a hodnocení dosažených za volantem tohoto sedanu Alfy Romeo. Giulia TI Super byla vhodná především na silniční závody, což dokazuje i památečné vítězství ve své kategorii v Tour de France 1963, jež představovalo jeden z největších úspěchů. Během své dlouhé existence vyjela Giulia do světa ve více než jednom milionu exemplářů.


Alfetta (1972)

Prestižní sportovní sedan Alfy Romeo nazvaný Alfetta se představil poprvé v Terstu v květnu 1972 a prezentoval jej pětinásobný mistr světa formule 1 Juan Manuel Fangio. Zcela nový model byl křížencem mezi typy 1750 a 2000, které vycházely z Giulie a postupně byly nahrazované novými modely. Alfetta byla z technického hlediska vysoce moderní, doslova revoluční interpretací konceptu sportovního sedanu, který značka založila o dvacet let dříve modelem 1900. V době uvedení byla Alfetta nejdůmyslnějším masově vyráběným sedanem na trhu. Využívala vpředu podélně uložený motor (1779 cm3, 122 k, 180 km/h) a pohon zadních kol transaxle, tzn. s převodovkou a spojkou uloženými vzadu. Vůz využíval zadní zavěšení kol typu De Dion, tedy technické řešení odvozené od vozu formule 1 Alfa 159 Alfetta, který disponoval obdobnou konstrukcí zavěšení a s Juanem Manuelem Fangiem slavil v roce 1951 titul Mistra světa.Kampaň při uvedení vozu na trh stavěla právě na tomto historickém spojení, například prostřednictvím fotografií sedanu Alfetta před monopostem F1. Alfetta byla od prvních měsíců prodeje úspěšným vozem a stejně tomu bylo po celou dobu její výroby (ta skončila v roce 1984 po mnoha verzích a objemových třídách), přičemž zabírala až 40 % trhu. V 80. letech byla Alfetta prvním vozem s variabilním časováním ventilů, klíčovou technologií patentovanou Alfou Romeo, která hraje významnou roli v konstrukci motorů i v dnešní době. Kromě nesporných dynamických vlastností poskytovala Alfetta také komfort, prostornost a moderní pojetí. Do roku 1984 opustilo výrobní linku celkem 476 000 modelů Alfetta.


Alfa 75 Turbo Evoluzione IMSA (1988)

V roce 1985 slavila Alfa Romeo své 75. výročí novým modelem Alpha 75: kompaktním sportovním sedanem, který nahrazoval novou Giuliettu (1977 až 1984). Řadu pohonných jednotek rozšířil vidlicový šestiválec o objemu 2,5 litru, který byl později zvětšen až na 3 litry. Model 75 sdílel karoserii a řadu mechanických komponent s novou Giuliettou, která vycházela z Alfetty. Výsledkem byl úspěšný model s velmi osobitým designem zahrnující dvě důležité inovace: dvoulitrový motor Twin Spark (1962 cm3, 148 k, 205 km/h) a sériový přeplňovaný motor (1779 cm3, 155 k, 215 km/h), který jako vůbec první motor využíval pokročilý elektronicky řízený systém přeplňování. V roce 1988 byla představena verze 75 Turbo Evoluzione, která byla navržena podle specifikace IMSA (International Motor Sports Association). Závodní speciál zvítězil ve dvou ročnících Giro Automobilistico d'Italia, a sice 1988 a 1989. V této konfiguraci dosahoval model 75 v roce 1988 výkonu 335 k a o rok později dokonce 400 k. Vůz se odlišoval také širším rozchodem kol a důmyslnější aerodynamikou s výrazným zadním spoilerem z uhlíkového kompozitu.

Výroba modelu skončila v roce 1992 po 387 000 prodaných vozech včetně Spojených států amerických, kde byl nabízen pod označením Milano. Model 75 byl posledním vozem mimořádné a dlouho vyráběné série Alfetta.