Alfa Romeo 4C
  • PŘEHLED
  • STYL
  • TECHNOLOGIE
  • VÝKON
  • MATERIÁLY
  • DYNAMIKA
  • ÚČINNOST
  • PŘÍSLUŠENSTVÍ
STYL

STYL

SPLNĚNÝ SEN

Konstrukce modelu 4C nese nezaměnitelné rysy Alfy 33 Stradale: krásu ve službách mechaniky. Alfa Romeo 4C, která je vyráběná v Modeně, kombinuje dvě výjimečnosti. Inženýrství Alfy Romeo a řemeslné dovednosti značky Maserati. Výkon nebyl ještě nikdy tak atraktivní.

EXTERIÉR

AERODYNAMICKÝ PŮVAB

Podstata Alfy Romeo 4C je jednoduchá: ryzí výkon. Její vzhled není samoúčelný. Každý prvek modelu 4C má úchvatný vzhled. Zaoblené a svalnaté linie a přívody vzduchu mají specifickou funkci a přispívají k vytváření přítlaku, který zvyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech. 

INTERIÉR

ZÁVODNÍ INTERIÉR

Tak jako u karoserie i v interiéru je vše velmi funkční a podřízené závodní povaze Alfy Romeo. Začít můžeme jedinečnou jednodílnou skořepinou vozu z uhlíkového kompozitu. Sedadla mají tuhou karbonovou strukturu a speciální lehké čalounění. Volant je ve spodní části zploštělý a všechny ovladače jsou orientované k řidiči. Hliníkové pedály pak doplňují sportovní charakter vozu. 

JEDINEČNOST

EXKLUZIVNÍ DETAILY

Každý detail modelu 4C byl koncipován tak, aby zažehl nadšení pro sportovnost. Litá kola od 17 do 19 palců mají vpředu a vzadu různou velikost, aby zajistila nejlepší možnou rovnováhu a dynamiku.

Brzdové třmeny Brembo jsou k dispozici v šedém, černém, žlutém a samozřejmě červeném odstínu. Spoiler v barvě karoserie nebo z uhlíkového kompozitu (k dispozici volitelně), bi-LED světlomety s karbonovým okolím, vstupy vzduchu po stranách, dvě koncovky výfuku, sportovní sedadla a jednodílná skořepina z uhlíkového kompozitu, to vše činí z modelu 4C působivé mistrovské dílo.

  • STYL
  • EXTERIÉR
  • INTERIÉR
  • JEDINEČNOST
TECHNOLOGIE

TECHNOLOGIE

VŽDY PŘIPRAVENA REAGOVAT

Perfektní odezva je základním rysem vozu určeného k ohromení řidiče. Nová dvouspojková převodovka TCT s funkcí Launch Control optimalizuje změnu převodových stupňů pro nejlepší možné zrychlení a využití potenciálu motoru. Zábavu na okruhu pak zajišťuje jednoduše a intuitivně ovladatelný volič jízdní dynamiky D.N.A. s režimem Race.

ALFA TCT

REAKCE RYCHLEJŠÍ NEŽ MRKNUTÍ OKA

Suchá dvospojková převodovka Alfa TCT zajišťuje nejrychlejší možnou změnu převodových stupňů ve všech podmínkách. Zároveň poskytuje funkci Launch Control pro optimalizaci všech systémů vozidla a pro využití veškeré dostupné síly během zrychlování.   

Alfa D.N.A.

ZVOLTE SI DYNAMIKU JÍZDY 

Alfa Romeo 4C byla navržena především pro řidiče a jeho emoce. Proto volič jízdní dynamiky Alfa D.N.A. nabízí tři režimy jízdy (Dynamic, Natural a All Weather) pro úpravu parametrů vozidla podle podmínek vozovky, aktuální potřeby a požadovaný jízdní styl řidiče. Navíc je tu exkluzivní režim Race, který byl navržen pro ještě silnější zážitek z jízdy na okruhu. Volbou tohoto režimu jsou minimalizovány funkce elektronické kontroly stability a ABS a veškeré ovládání je přenecháno řidiči. Plně digitální přístrojový panel s TFT displejem změní v závislosti na konkrétním nastavení voliče Alfa D.N.A konfiguraci a zobrazuje pouze informace relevantní pro zvolený režim jízdy.

  • TECHNOLOGIE
  • ALFA TCT
  • Alfa D.N.A.
VÝKON

VÝKON

VZRUŠENÍ Z VÝKONU ALFA ROMEO

Srdcem modelu 4C je zážehový přeplňovaný agregát o objemu 1750 cm3, který je dokonalou ukázkou nejmodernějších technologií spalovacího motoru. Konstruktérům Alfy Romeo se však podařilo vytvořit tyto technologie ještě agresivnější a účinnější. Toto malé, ale o to úchvatnější řešení přináší bezkonkurenční sportovní výkon hodný supersportu. Vše bylo navrženo tak, aby řidič prožil ty nejčistší emoce za volantem. 

MOTOR

MALÝ OBJEM, OBROVSKÝ VÝKON

Zážehový přeplňovaný čtyřválec 1750 Turbo s přímým vstřikem paliva a výkonem 240 k je vyroben kompletně z hliníku a nabízí naprosto uchvacující výkon a točivý moment vrcholící na 350 Nm. Neuvěřitelných 80 % točivého momentu je přitom k dispozici již od 1700 ot./min. Alfa Romeo 4C dosahuje nejvyšší rychlosti přes 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy. Úchvatné, že?

VYPLACHOVÁNÍ

VYPLACHOVÁNÍ VÁLCŮ A TURBODMYCHADLO

Pokročilá technologie vyplachování válců maximalizuje točivý moment v nízkých otáčkách a řidiči poskytuje větší míru výkonu. Pro implementaci této technologie byl motor vybaven novou generací turbodmychadla a pulsním konvertorem ve výfukovém potrubí.

CHLAZENÍ PO ZASTAVENÍ

HI-TECH CHLADICÍ SYSTÉM

Podobně jako špičkové soutěžní stroje i model 4C využívá automatický chladicí systém, který chrání turbodmychadlo. Po vypnutí motoru dochází k okamžitému zastavení oběhu oleje, čímž motor ztratí schopnost mazání a hrozí jeho poškození. S novým typem čerpadla olej cirkuluje v systému i po vypnutí motoru, a to až do okamžiku naprostého ochlazení turbodmychadla.  

  • VÝKON
  • MOTOR
  • VYPLACHOVÁNÍ
  • CHLAZENÍ PO ZASTAVENÍ
MATERIÁLY

MATERIÁLY

LEHKOST

Uhlíkový kompozit představuje v automobilovém průmyslu naprosto špičkový materiál. Díky němu váží šasi modelu Alfa Romeo 4C Coupé pouhých 65 kilogramů. Vyrobeno je totiž z uhlíkového kompozitu jako jeden celek. Kliková skříň a přední i zadní pomocný rám jsou vyrobené z hliníku, který kombinuje pevnost a extrémní lehkost. Vnější panely karoserie jsou vyrobené z kompozitu SMC, materiálu s nízkou hustotou kombinující lehkost (je o 20 % lehčí než ocel) a tvarovou stabilitu, která je srovnatelná s ocelí a lepší než u hliníku.  

DYNAMIKA

DYNAMIKA

DOKONALÁ ROVNOVÁHA, DOKONALÝ VÝKON

S motorem umístěným před zadní nápravou a extrémně důmyslným uspořádáním zavěšení kol (lichoběžníkové zavěšení vpředu a McPherson vzadu) je model 4C dokonale vyvážený a je schopen ovládnout silnici v jakékoliv rychlosti. Výkonný brzdový systém s ventilovanými perforovanými kotouči a brzdovými třmeny Brembo vpředu je schopen zastavit model 4C ze stokilometrové rychlosti na pouhých 36 metrech. Alfa Romeo 4C navíc využívá různého průměru předních a zadních kol, což vozu poskytuje dokonalou přilnavost na všech typech vozovek za jakéhokoliv počasí.

ÚČINNOST

ÚČINNOST

MAXIMÁLNÍ ÚČINNOST

Celková suchá hmotnost vozu dosahuje jen 895 kilogramů. To je také důvod, proč Alfa Romeo 4C disponuje jednou z nejnižších výkonových hmotností, která je nižší než 4 kg/k. Díky pohonu zadních kol zaručuje model 4C skvělé jízdní vlastnosti a nezaměnitelnou závodní povahu. 

PŘÍSLUŠENSTVÍ

PŘÍSLUŠENSTVÍ